Hoofdpijnmassage

Hoofdpijn is een veel voorkomende klacht. Zo’n 1 op de 5 Nederlanders heeft minstens 1x per week last van hoofdpijn en kan hierdoor niet optimaal functioneren in het dagelijks leven. Heb jij ook regelmatig last van (spannings)hoofdpijn? Dan is een hoofdpijnmassage wellicht iets voor jou.

Maak nu een afpraak

Wat is een hoofdpijnmassage?

Een hoofdpijnmassage is een rustige massage en richt zich op het ontspannen en losmaken van schouders, nek en hoofd. Het kan helpen bij migraine, spanningshoofdpijn en clusterhoofdpijn. Door de massage worden de spieren soepel gemaakt waardoor alles goed blijft stromen. Hierdoor neemt de hoofdpijn af. Ook komen aanvallen van hoofdpijn minder vaak voor en deze duren korter.

Een hoofdpijnmassage heeft het meeste effect als deze regelmatig wordt herhaald. Om hoofdpijn te voorkomen is het namelijk belangrijk om de spieren in je schouders, nek en hoofd soepel te maken en te houden. De kans op spierverkramping wordt dan kleiner waardoor ook de kans op hoofdpijn kleiner wordt.

Voordelen op een rij

• Verlicht hoofdpijnklachten
  • Helpt tegen hoofdpijn en migraine
  • Soepele spieren in nek, schouders en hoofd
  • Verbetert de bloedcirculatie
  • Verbetert de nachtrust
  • Vermindert stress en spanning
  • Verbetert het immuunsysteem

Doordat er zich op je hoofd veel drukpunten bevinden, is een hoofdmassage niet alleen maar goed voor je hoofd maar heeft het een positief effect op je hele lichaam. Bij elke vorm van massage komt het gelukshormoon oxytocine vrij, hierdoor zorgt ook een hoofdmassage voor een totaal gevoel van welzijn.

Een hoofdpijnmassage bij Massagepraktijk Wagemakers

Nog niet iedereen weet dat een massage kan helpen bij het verminderen en voorkomen van hoofdpijn. Bij Massagepraktijk Wagemakers helpen we je graag van je (spannings)hoofdpijn af te komen door middel van een massage. Voordat we aan een hoofdpijnmassage beginnen bespreken we graag eerst je specifieke klachten om je daarna zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Een behandeling duurt 30 tot 60 minuten, geheel naar jouw eigen wens. Wij masseren niet als je last hebt van een zware hoofdpijn of migraine aanval, maar hier heb je op dat moment waarschijnlijk ook geen behoefte aan.

Heb je last van hoofdpijn door stress of spanning? Dan is een hoofdpijnmassage zeer aan te raden. Wij helpen je graag om de hoofdpijn te verlichten of zelfs geheel weg te nemen. Neem gerust contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.